Naleśniki · Placki · Śniadanie

Pikelets – puszyste placuszki z Antypodów

Jestem fanką wszelkiego rodzaju placków, placuszków i racuchów – zarówno na słodko, jak i słono. Przepis na pikelets właściwie pojawił się sam przy okazji newslettera, który otrzymuję z jednej ze stron: Real Simple, Better Home and Gardens lub Taste of Home i podczas szukania różnych inspiracji natrafiłam na niego. Swoją drogą bardzo je polecam – można znaleźć na nich mnóstwo inspiracji dotyczących domu, DIY, a przede wszystkim gotowania i pieczenia! 🙂

Pikelets to nic innego jak pancakes z Antypodów. Bardzo popularne szczególnie na śniadanie, ale nie tylko – podaje się je również do popołudniowej herbatki. W Australii i Nowej Zelandii serwuje się je z dżemem i bitą śmietaną. Wyglądem i smakiem przypominają amerykańskie pancakes (Walentynkowe pancakes z owocami). Moim skromnym zdaniem to coś pomiędzy dobrze spulchnionym omletem, a racuchem. Są mega puszyste, idealne zarówno na posiłek, jak i na przekąskę na zimno lub na ciepło. I sadzę, że z powodzeniem można dodać do nich owoców, a wykonanie ich jest dziecinne proste! 🙂

Ja podałam je z konfiturą wiśniową oraz serkiem typu grecki – bita śmietana na śniadanie mnie nie do końca przekonuje.

  • 185g mąki
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 185ml mleka
  • olej i masło do smażenia
  • dżem oraz serek do podania

  • wszystkie suche składniki mieszamy w misce, w międzyczasie rozgrzewamy patelnię
  • na środku miski formujemy dziurkę i wbijamy do niej jajko, mieszamy mikserem
  • dolewamy mleka, cały czas mieszając, aż do uzyskania gładkiej, gęstej masy – masa konsystencją przypominać ma ciasto na biszkopt, także nie przestraszcie się, że jest za gęste 😉
  • na rozgrzanej patelni rozpuszczamy łyżkę masła i wlewamy olej – masło przy dłuższym smażeniu nie nadaje się jako samodzielny tłuszcz, gdyż może się przypalać
  • łyżką wazową lub inną wylewamy ciasto na patelnię tworząc placuszki o średnicy ok. 6-8cm i smażymy aż się zarumienią – ja smażyłam pikelets na bardzo małym ogniu, aby uniknąć przypalenia, więc chwilkę to zajęło
  • możemy podawać – zamiast dżemu możemy użyć poczciwego cukru pudru 🙂

 

Dodaj komentarz